Pause - Reisverslag uit Krakau, Polen van Nijntje - WaarBenJij.nu Pause - Reisverslag uit Krakau, Polen van Nijntje - WaarBenJij.nu

Pause

Door: Nijntje

Blijf op de hoogte en volg Nijntje

29 Juli 2016 | Polen, Krakau

Vanmorgen heb ik een beetje uitgeslapen. Om half 9 ging de wekker. Ik heb samen met Gert en Liz lekker ontbeten. We hadden gisterenavond nog boodschappen gedaan en vanmorgen hadden we lekkere afbakbroodjes. Daarna hebben we onze spullen gepakt en de metro ingehupst om koffie te drinken in een leuk straatje. In dit straatje is namelijk een stukje gefilmd voor de film Schnidlers List. Het leukste straatje van Krakau. Hoewel er heel veel groen stond, mocht ik hier niet aan knagen en kreeg ik een lekker stukje taart.
Toen ik mijn buikje vol had, zijn we naar het oude centrum gegaan voor een tweede rondleiding. Deze keer over het oude centrum. Een erg interessante tour weer, alleen begon het op een gegeven moment heel hard te regenen.
Gelukkig werd het snel weer mooi weer. De tour was afgelopen en Melissa wilde graag wat lekkers van de Starbucks. Dus liepen we die kant op. Onderweg kwamen we een afgezette straat tegen met langs de kant heel veel mensen. Ik rook onraad. Dus Gert en Liz gingen in het parkje aan de weg staan kijken wat er aan de hand was. Al snel werd duidelijk dat de paus zou langs komen. We stonden helemaal vooraan. Wat een mazzel. Het werd steeds drukker met mensen en agenten. En na anderhalf uur was het dan zover: eerste een groep politie op motoren, toen verschillende auto's waar bodygards uithingen (het leek een film) en toen was daar in een auto de paus. Het staat op film, maar helaas niet op foto, omdat het allemaal zo snel ging en Liz dacht dat de paus wel in zijn scoot uhh pausmobiel zou rijden. Maar goed, het was een spektakel. Daarna zijn we gaan bijkomen met een frappucino van de Starbucks. Hmmm!!
Na de frappucino zijn we de Joodse wijk ingelopen om wat te eten te halen. De gids had mij in het oor gefluisterd dat ze op het pleintje een Poolse lekkernij hadden, zapiekanki, een soort pizza.
Hoewel Liz aardig vol zat, wilde ze toch nog een ijsje uit Krakau eten. En dat is gelukt. We hebben hem goedgekeurd.
Toen zat ik echt wel vol en zijn we naar het appartement gegaan. Hier hebben we een hotel in Praag geboekt en nog even lekker gelezen.

Slaap lekker.
Knuffel,
Nijntje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Krakau

Nijntje

Ik ben Nijntje. Ik ben niet echt, maar een kapstokhaakje. Ik ben bedoeld om in Berlijn bij Hanneke (de zus van Gert-Jan), jasjes van de kindjes te dragen. Maar helaas was Gert-Jan mij vergeten aan Hanneke te geven. Nja, ik ben stiekem in zijn zak blijven zitten. Heel stil was ik, en daardoor heeft hij niks gemerkt. Nu ben ik mee op reis met Gert-Jan en Melissa en ga ik op avontuur door Oost-Europa.

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4313

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Eindelijk frisse lucht

Landen bezocht: